Τραγωδία American Airlines: Στο «φως» το πρώτο πόρισμα - Το ελικόπτερο ξεπέρασε το επιτρεπτό ύψος
Η έκθεση περιλαμβάνει μια λίστα με 29 ξεχωριστές επικοινωνίες μεταξύ του πύργου ελέγχου και άλλων αεροσκαφών δυο λεπτά πριν από τη συντριβή.
Στη δημοσιότητα δόθηκε το πρώτο πόρισμα για την αεροπορική τραγωδία που συνέβη στη Ουάσιγκτον τον Ιανουάριο 2025 με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 67 άνθρωποι.
Σύμφωνα με την έκθεση που διεξήγαγε το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ (NTSB) και παρουσιάστηκε την Τετάρτη 29 Ιουλίου, φαίνεται πως το στρατιωτικό ελικόπτερο τύπου Black Hawk πετούσε πάνω από το επιτρεπτό όριο με αποτέλεσμα να πλησιάσει πολύ το αεροσκάφος της American Airlines.
Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας φέρονται να είχαν προειδοποιήσει για τους κινδύνους της κυκλοφορίας ελικοπτέρων κοντά στο αεροδρόμιο επί χρόνια πριν από τη συντριβή, αλλά οι ανησυχίες που εκφράστηκαν σχετικά με τη διαδρομή του ελικοπτέρου Black Hawk δεν αντιμετωπίστηκαν. Η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας φέρεται επίσης να μην προέβη σε αλλαγές διαδρομής ούτε να προειδοποίησε τους πιλότους, παρά τα 85 παρ' ολίγον ατυχήματα τα τελευταία τρία χρόνια στο αεροδρόμιο.
«Είναι τόσο γραφειοκρατικό», δήλωσε η πρόεδρος του NTSB, Τζένιφερ Χόμεντι, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, προσθέτοντας, εν μέρει, ότι «οι άνθρωποι είναι τόσο επικριτικοί απέναντι στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση επειδή δεν μπορείς να διασφαλίσεις την ασφάλεια».
Το ελικόπτερο ξεπέρασε το επιτρεπτό ύψος
Εκπρόσωποι του Στρατού και της Ομοσπονδιακής Διοίκησης Αεροπορίας, προσπάθησαν να επιρρίψουν την ευθύνη στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και στην έλλειψη διαχωρισμού μεταξύ των αεροπλάνων που προσγειώνονται στο αεροδρόμιο και των ελικοπτέρων που πετούν σε εγκεκριμένες διαδρομές.
Ο Στρατός αναγνώρισε ότι τα υψόμετρα των Black Hawk ενδέχεται να βρίσκονται σε απόσταση μεγαλύτερη των 30 μέτρων, προτού προσθέσει ότι οι πιλότοι τους στοχεύουν να διατηρούν υψόμετρο εντός 30 μέτρων από ένα όριο.
Αν και η τελική έκθεση δεν θα δημοσιευτεί μέχρι το επόμενο έτος, η ακρόαση της Τετάρτης αποκάλυψε πόσο μικρό ήταν το περιθώριο σφάλματος για τα ελικόπτερα που πετούσαν τη διαδρομή που ακολούθησε το Black Hawk εκείνο το βράδυ.
Ο καταγραφέας δεδομένων πτήσης έδειξε ότι το ελικόπτερο βρισκόταν 20 έως 30 μέτρα ψηλότερα από το επιτρεπτό όριο στο οποίο, σύμφωνα με τις δηλώσεις των ερευνητών την Τετάρτη.
Το NTSB διεξήγαγε δοκιμές σε άλλα τρία ελικόπτερα της ίδιας μονάδας σε πτήση πάνω από την ίδια περιοχή και διαπίστωσε παρόμοιες αποκλίσεις στα υψόμετρά τους.
Η μεγαλύτερη ανησυχία, δήλωσαν αξιωματούχοι του Στρατού, είναι ότι υπάρχουν ορισμένες διαδρομές εγκεκριμένες από την Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας γύρω από το αεροδρόμιο με αποστάσεις μόλις 23 μέτρα όταν τα αεροπλάνα προσγειώνονται σε έναν συγκεκριμένο διάδρομο.
«Το γεγονός ότι έχουμε απόσταση μικρότερη από 152 μέτρα είναι ανησυχητικό για μένα», δήλωσε κατά τη διάρκεια της ακρόασης ο Σκοτ Ρόζενγκρεν, αρχιμηχανικός στο γραφείο που διαχειρίζεται τα ελικόπτερα γενικής χρήσης του Στρατού.
Οι ανησυχίες για τις συχνότητες των αεροσκαφών
Ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας είχε επικοινωνήσει με το ελικόπτερο Black Hawk, ένα αεροπλάνο που απογειωνόταν, ένα ελικόπτερο της Πολεμικής Αεροπορίας, ένα αεροπλάνο στο έδαφος, ένα ιατρικό ελικόπτερο και ένα εισερχόμενο αεροπλάνο που δεν ήταν αυτό που ενεπλάκη στη συντριβή.
«Όλα τα αεροσκάφη μπορούσαν να ακούσουν τον ελεγκτή, αλλά τα ελικόπτερα μπορούσαν να ακούσουν μόνο άλλα ελικόπτερα στη δική τους συχνότητα και τα αεροπλάνα μόνο άλλα αεροπλάνα», ανέφερε η έκθεση. «Αυτό είχε ως αποτέλεσμα μια σειρά από μεταδόσεις που αφορούσαν τα πατήματα, καθώς τα ελικόπτερα και τα αεροπλάνα δεν αντιλαμβάνονταν πότε επικοινωνούσε το ένα με το άλλο».
Οι μεταδόσεις που έχουν πατηθεί αναφέρονται σε εκείνες που δεν ακούγονται ή μπλοκάρονται λόγω άλλων μεταδόσεων.
Αξιωματούχοι εξέφρασαν επίσης ανησυχίες σχετικά με τη χρήση γυαλιών νυχτερινής όρασης στο ελικόπτερο ως παράγοντα στη συντριβή, καθώς τα γυαλιά περιορίζουν το οπτικό πεδίο.
